"JELENLEG MINDEN MUNKATÁRSUNK ÉPPEN SEGÍTSÉGET NYÚJT MÁS ÜGYFELÜNKNEK. SZÍVES TÜRELMÉT KÉRJÜK!"
Ezt a mondatot a DDP telefonos ügyfélszolgálatától hallottam automata üzenetként a minap. Mennyivel jobb, mint a "foglalt" kifejezés, ami azt üzeni, hogy az én hívásom nem fontos az adott cégnek, aki elérhetetlen, ha segítségre lenne szükségem, és máris ingott a bizalmam és romlott a véleményem. A fent elhangzó szövegtől viszont nem dühös és csalódott leszek (és lerakom a telefont) hanem megértő (és tartom még egy kicsit a vonalat).
Kicsi, ám annál nagyobb változást lehet előidézni egy ilyen mondattal. Sok hasonló esetről olvashatsz az egyik kedvenc könyvemben (Steve J. Martin - Noah J. Goldstein - Robert B. Cialdini Kis lépés, nagy hatás c. HVG).
A Te bizniszedben hogyan lehet alkalmazni egy hasonló mondatot?