Nem csak a dizájn miatt fontos kérdés, hogy milyen színt használsz a weboldaladon, blogodon vagy a marketinganyagoknál, hanem az ügyfélre, olvasóra gyakorolt hatása miatt is. Ez a hatás fizikai is lehet, éppen ezért csínján bánjunk a vörössel, mert felzaklat, és ki szeretne egy zaklatott ügyfelet.
A vörös szín felzaklatja az embereket, serkenti a véráramlást és az idegrendszeri reakciókat, gyengíti a fizikai ítélőképességet. Ha a laboratóriumi kísérletek ezt mutatják, akkor ugyanilyen hatással lehet a látogatódra a weboldaladon, ha túl sok vöröset használsz. Egy kísérletben például a résztvevők zaklatottabbakká váltak, amikor egy vörös weboldal betöltődésére vártak, mint amikor ennek az oldalnak kék háttere volt. A tapasztalt nyugtalanság később türelmetlenebbé tette őket és úgy érezték, hogy lassabban töltődnek be a vörös oldalak, mint a kék. Pedig a sebesség változatlan volt.
Hogy miért van ilyen hatással a vörös az emberekre?
A kutatók évtizedek óta kérdezgetik erről az embereket, hogy miért reagálnak olyan hevesen a vörös színre és rengetegen válaszolták, hogy a vérre, azon keresztül pedig a sérülésekre, majd a betegségekre, és a halálra emlékezteti őket. A vörös kis adagban a figyelmet keltheti fel, ám nagy dózisban inkább a félelmet.
A színek nemcsak azért erőteljesek, mert fizikai reakciót váltanak ki, hanem azért is, mert az őket megtestesítő dolgokra emlékeztetnek - a vér vörösére, az ég kékjére, a fű zöldjére, a nap sárgájára. A minket körülvevő világra.
Esetedben vajon mire asszociálnak a weboldalad vagy blogod látogatóid a színek láttán?
Szerző: evaszlfk