5 izgalmas önismereti téma, amely minden nőt inspirálhat

2018. augusztus 27. 23:12 - evaszlfk

Nőként szeretnénk jó benyomást tenni másokra, hatékonyan akarunk megoldani problémákat, fontos számunkra, hogy önazonosan viselkedjünk, és hogy ezt mások is ugyanígy dekódolják, valamint gondosan akarunk megtervezni mindent. Mindeközben egyre többször szembesülünk a rohanó élettempó, az állandó idő- és feladatnyomás és a változás okozta stresszel.

Szóval ez az 5 módszer most épp kapóra jön.

petrapakophotography_womanspirationreggeli_majus-10.jpg

Változáskezelés – hogyan kezeljük jól a változás okozta stresszt?

Minden rohamtempóban változik körülöttünk, egyre több feladatunk van, folyamatosan új információk bombáznak, állandóan időhiánnyal küzdünk. Emiatt folyamatosan érezzük a ránk nehezedő nyomást, mely feszültséget szülhet, a feszültség pedig bekapcsolja a stresszválaszt a szervezetünkben. A stresszt nem kerülhetjük el, de megtanulhatjuk kezelni.

A mindfulness az egyik leghatékonyabb lehetőség arra, hogy képesek legyünk megfelelni a kihívásoknak, megtanuljunk kikapcsolni, feltöltődni és arra figyelni, amire mi szeretnénk. 

Napi pár perces figyelemgyakorlat óriási pozitív változásokat hozhat létre az életünkben.

  • Álljunk meg néha a rohanásban és éljük meg, élvezzük a jelen pillanatot.
  • Igyekezzünk minden nap relaxálni vagy meditálni, mert a figyelem tudatos terelése csökkentheti a ránk nehezedő nyomást. Ráadásul a rendszeresen meditálóknak fiatalabb az agyuk!
  • Minden tevékenységünk közben vegyük észre a többi érzékszervünket is (mit hallunk, látunk, tapintunk, szagolunk, érzünk), ezáltal kicsit lelassulunk és élvezhetjük a pillanatot.
  • Mozogjunk rendszeresen, akár csak sétáljunk az erdőben (erdőfürdőzés).
  • A gyakori FB használat magasabb stressz-szinthez járul hozzá, tehát iktassunk be néha közösségi média mentes napokat.

Tipp! Vessük be az 5-6-7 légzésmódszert a gyors lenyugodásért. Először 5 másodpercen át szívjuk be a levegőt az orrunkon keresztül, majd 6 másodpercig tartsuk bent, végül 7 mp-en keresztül fújjuk ki a levegőt a szánkon és ismételjük el többször!

 petrapakophotography_womanspirationreggeli_majus-25.jpg

Hatásgyakorlás – hogyan legyünk hatással másokra?

Vajon mit kell tennünk, ha másokat olyan irányba szeretnénk terelni, amely nekünk (is) kedvez, vagyis amit mi szeretnénk? Ha előléptetést szeretnénk, fizetésemelést, a portékáink eladását, illetve bármilyen szívességet. Tanuljuk meg ügyesen irányítani a figyelmet, illetve legyünk tisztában néhány társas érintkezési praktikával. 

Íme néhány praktika, amit nem árt ismerni:

  • Adj valamit először és utána a másik késztetést érez, hogy viszonozza.
  • Aki iránt rokonszenvet érzünk, hamarabb mondunk neki igent bármire. Ezért nagyon fontos, hogy az első benyomás pozitív legyen (pl.: mosolyogjunk, több infót tudjunk meg a másikról, mint ő rólunk, dicsérjünk stb.)
  • Ha szeretnénk, hogy a főnökünk elfogadjon valamit, emeljük ki a kérésünk egy olyan aspektusát, amely valahogy hozzá köthető, így sajátjának fogja érezni a döntést, amely eredetileg a mi kérésünk.
  • Hangsúlyozzunk hasonlóságot, hiszen akit magunkhoz hasonlónak tartunk, azzal jobban szimpatizálunk, és jobban megteszünk neki valamit.
  • Ha valami fontosra akarjuk felhívni a figyelmét, és azt szeretnék, hogy emlékezzen rá, akkor azt a mondókánk elejére, vagy végére tegyük, ne a közepére.

 

petrapakophotography_womanspirationreggeli_majus-19.jpg

Kreatív problémamegoldás – hogyan dönthetünk hatékonyan?

A kreatív problémamegoldó gondolkodás többek között azt jelenti, hogy más szemmel tekintesz a világra, a problémákból lehetőségeket látsz. Járatlan utakra lépsz, és olyan megoldásokat keresel, amelyekhez nem a bevált, rutinos módszerekkel jutsz el. Ehhez a bal és jobb agyfélteke közötti átjárást érdemes gyakorolni különféle technikákkal (pl.: Mind Mapping) illetve kíváncsinak kell lennünk és állandóan kérdezni. Önmagunktól is. Mondjuk az 5 miért-módszerrel, vagy az alábbi kérdésekkel.

Ha jól akarunk dönteni, akkor milyen kérdéseket érdemes feltennünk magunknak?

  • Ez a döntés 1 év múlva is jónak tűnik majd?
  • Tisztában vagyok a döntésem esetleges (és teljes) költségével?
  • A döntésem másnak nem okoz kárt?
  • Ha senki sem látná, amit csinálok, akkor is megtenném?
  • Ha mindenki látná, akkor is?

petrapakophotography_womanspiration-4963.jpg

Személyes márkaépítés – hogyan határozzuk meg hitelesen az értékrendünket?

Mindenkinek van énmárkája, nemcsak annak, aki vállalkozó. Jeff Bezos, az Amazon alapítója jól mondta, hogy

az énmárkánk egyenlő azzal, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából.

Amennyiben azt szeretnénk, hogy mások azt értsék a kommunikációnkon, megnyilvánulásunkon, megjelenésünkön, amit szeretnénk, az alapokhoz kell visszanyúlni. Először is minél alaposabban meg kell ismernünk magunkat, mik az erősségeink, gyengeségeink, szuperképességünk, illetve mik képezik az értékrendünket. Ha abból indulunk ki, hogy számunkra példaértékű emberekben mit ismerünk el, már egy lépéssel közelebb is vagyunk a megoldáshoz. Gondolj 10-20 emberre, akire felnézel és határozd meg azokat a tulajdonságokat, hogy miért. Biztosan találsz a tulajdonságok között olyat, ami ismétlődik. Ezt emeld ki és írd fel a saját listádra, mert ez egy olyan dolog, ami fontos neked, tehát az értékrendedet képezi.

petrapakophotography_womanspirationreggeli_majus-51.jpg

Értékelés, lezárás, tervezés – hogyan jutunk közelebb a céljaink eléréséhez?

A célokhoz vezető út sokszor nem egyszerű, de néhány tudatos előkészülettel jobban haladhatsz felé. Például ha egy célodat leírod, az már nem egy ábránd, hanem elkezdett körvonalazódni egy terv. Az évzáráshoz és év tervezéshez klassz tervezőket lehet letölteni a netről egyébként.

Mindig tudd az első három lépést! Ha tisztában vagy vele, hogy mivel, mikor kezded megvalósítani a célodat, akkor már megtetted a legnehezebb lépést: belekezdtél, elindultál. Sokan el sem indulnak! Mindig tudd, mennyi idődbe telik! Hajlamosak vagyunk legyinteni és megérzésre tudni, hogy kb. mennyi időnket veszi el a feladat, de ezen el is bukhatunk. Amikor részfeladatokra bontottad a célod eléréséhez vezető utat, mindegyikhez rendelj időt, hogy mennyi idő alatt végzel vele.

Inspirálódj! Tudd előre, hogy miből, honnan, kitől fogsz meríteni, akár információt szerezni, akár energiát. Iktass be etapokat, amelyeknél elhaladva felismered, hogy valóban haladsz a cél felé és ha eléred, mindig jutalmazd is meg magad.

petrapakophotography_womanspirationreggeli_majus-170.jpg

Érdekelnek ezek a témák, és szeretnél még több módszert megismerni, mások példáiból inspirálódni?

Szívesen megismernéd más nők a fenti témákkal kapcsolatos sztorijait, tapasztalatait, módszereit? Akkor gyere el a Womenspiration – inspiráló női programsorozat II. évadának havi eseményeire, ahol ezeket a témákat kreatívan és szakmailag igényesen dolgozzák fel; a workshopon az egyéni fejlődésen van a hangsúly, a reggeliken inkább a csoportos kapcsolódáson. Gourmet reggelivel, stílusos helyszínen, gondolatébresztő témákkal, inspiráló tapasztalatcserével és szakmai networking lehetőséggel várnak.

Célunk egy olyan igényes, egymást fejlesztő közösség létrehozása, melynek tagjai mindennapi témákat dolgoznak fel kreatív formában, ezáltal támogatják, ösztönzik és inspirálják egymást” – mondja a két alapító, Szlafkai Éva és Barta Nikolett.

Az első esemény - Változáskezelés a mindennapokban témájú reggeli - 2018. szeptember 07-én lesz, amelyre már talán nincs is hely, de bőven vannak még reggelik és workshopok. Nézz körül a Womenspiration - inspiráló női programsorozat weboldalán vagy a FB eseményükben.

Fotók: Pakó Petra

 

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eletadobozonkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr9114206777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.