Neked is van énmárkád! Építsd hát fel tudatosan 5 lépésben!

2018. április 03. 21:11 - evaszlfk

Vajon mit mondanak rólunk mások, amikor kimegyünk a szobából? Hitelesen, önazonosan tudjuk képviselni magunkat illetve egyezik ez a kép azzal, ami az emberekben (partnerekben, ügyfelekben, munkatársakban) kialakul rólunk? Mégis, miért van szükségünk önmarketingre és hogyan kell jól csinálni? Az énmárka nem más, mint a betartott ígéretünk. Ha ügyesen építgetjük, beszélni fognak rólunk, gondolnak ránk, bevételt hoz és megkülönböztet másoktól a piacon. Bárki építhet erős énmárkát, ám ehhez ezt az 5 lépést nem árt tudni.

Az énmárka nem az, amit mi gondolunk magunkról

Az énmárka az, amit mások gondolnak rólunk. Jó esetben ez egyezik azzal, amit mi is mutatni akarunk magunkból, ráadásul önazonosan egyezik, nem csak ügyesen marketingeljük. 

Mindenkinek van énmárkája, ám sokan nem tudatosan kezelik.

enmarka--szlafkaieva.jpg

Mindennek az alapja a kellő önismeret, az egyedi értékeink és személyiségünk megismerése, az értékrendünk feltárása és annak vizuális megjelenítése, a küldetésnyilatkozatunk és az életcélunk megfogalmazása, majd az ezekből való következetes építkezés és a márkaidentitás kialakítása. Így leszünk hitelesek és megkülönböztethetőek a piacon.

Ezt az 5 lépést tedd meg, ha erős énmárkát akarsz építeni!

1. lépés: önismeret

Ahhoz, hogy hűen tudd képviselni magad, a küldetésed, az értékrendszered és kitűnj a tömegből, nem árt minél jobban megismerned magad. Megismerned az erősségeidet, gyengeségeidet, felmérni a lehetőségeidet illetve a rád/piacodra jellemző veszélyforrásokat, vagyis készíteni egy SWOT-elemzést. Nagyon izgalmas gondolat, ha felteszed magadnak a kérdést, hogy “Mi az én szuperképességem?“. A válasszal megkülönbözteted magad a többiektől, felfedezed azt a tulajdonságod, amely segíthet majd a későbbiek során kitűnni a tömegből.  

Legyél tisztában a képességeiddel, tapasztalataiddal és azzal, hogy miben van más, mint mások!

Miért kell ez az egész? Hogy mások tudják, hogy miben fordulhatnak hozzád, hogyan kínálsz megoldást a problémájukra, mennyire vagy kiszámítható, következetes, ezáltal “biztonságos” és “ismerős” a számukra. 

2. lépés: értékrendszer

Az értékrendünk azon alapul, hogy milyen dolgokat tartunk fontosnak és azokat hogyan tükrözi az életünk. 

Remek gyakorlat az értékrendszerünk megvizsgálásához a következő lévő feladat.

  1. Írj össze 25-30 embert, akikre felnézel, akik hatással vannak/voltak az életedre! Lehetnek családtagok, ismerősök, szakemberek, mentorok. Bárki.
  2. Ha felírtad, akkor mindegyik név mellé írd oda, hogy miért nézel fel rá!
  3. Végül szedd össze az 5 leggyakrabban előforduló tulajdonságot, motívumot és vetítsd a saját életedre, hogy vajon ezek hogyan épülnek bele a mindennapjaidba, hogyan valósul meg az életedben.

enmarka_workshop_1.jpg

3. lépés: küldetésnyilatkozat

Most gondold át az eddigieket és vond le a következtetést! Vedd számba az erősségeidet, a szuperképességedet, az értékrendszeredet, a tapasztalataidat, gondold át, hogy milyen feladatokban tudsz teljesen elmélyedni, majd próbáld mindezeket egyetlen esszenciális mondatba sűríteni. Ez lesz a te küldetésnyilatkozatod, amelyből kiderül, hogy ki vagy te, miben vagy más, mit csinálsz és azt miért csinálod.

Amikor a küldetésünket, életcélunkat követjük, természetes, hogy ezt kommunikáljuk is. Ezáltal mások is megértik, hogy mit csinálunk, sőt, azokat fogjuk magunkhoz vonzani, akik igénylik mindazt, amit csinálunk és ahogyan csináljuk.

Van egy szuper kreatív önismereti gyakorlatom a számodra, amely segíthet ebben a lépésben. Íme a cikk: Te mit kezdenél a fizetésed ezerszeresével?

4. lépés: énmárka-térkép

Az énmárka-térkép egyfajta mindmap, vagyis egy nagyon hasznos és kreatív problémamegoldó módszer. Ezzel a kreatív vizuális módszerrel könnyen át tudod gondolni és tekinteni, hogy az önismereti folyamat során megismerteket hogyan és milyen csatornákon tudod majd következetesen megjeleníteni. Egy mindmap formában írd össze az összes olyan platformot (weboldal, social, névjegy, fórumok stb.) és módot (pl. kulcsszavak, amelyek igazak legyenek a megjelenésedre), ahol és amilyen formában jelen akarsz lenni. 

Ha szakártő segítségével készítenéd el a saját énmárka-térképedet, gyere el az április 15-ei egynapos énmárka workshopra, ahol ez lesz az egyik izgalmas gyakorlat.

enmarka_szlafkaieva.jpg

Fotó a napokban megjelent cikkemről.

5. lépés: következetes kommunikáció

Amit az énmárka-térkép során átgondoltál, azt el lehet kezdeni a gyakorlatba is átültetni. Ide tartozik az arculat kialakítása (színek, formák, logó, névjegykártya stb.), a weboldal elkészítése, a social tevékenység stratégiája, blogbejegyzések írása, saját (fogalmazási) stílus megtalálása, az online tartalmak kialakítása, a marketingünkben alkalmazott befolyásolási módszerek megértése, de ugyanilyen fontos, hogy másokra milyen hatással vagyunk, milyen rólunk az első benyomás vagy éppen hogyan tudunk sztorizni.

Te is szeretnél erős márkát építeni és szeretnél segítséget kapni hozzá? Gyere el az 1 napos énmárka workshopra!

Ez a nap arról szól, hogy kiaknázd az önmarketing erejét, több oldalról is megismerd, majd önazonosan és hitelesen képviseld magad, azt kommunikáld magadról, amiben hiszel, megtaláld a neked való munkát, a céljaidhoz vezető ajtókon menj be, és a megfelelő emberekkel működj együtt. Az április 15-ei workshopon érdekes tesztek és kreatív feladatok segítségével megyünk végig a hiteles self-branding felépítésének önismereti és szakmai, gyakorlati folyamatain.

RÉSZLETEK A TEMATIKÁBÓL • Adottság/tapasztalat mátrix • Küldtésnyilatkozat megfogalmazás • Kreatív önismereti tesztek • USP halmazok • Mark-Pearson-féle archetípus rendszer (felismerhető tulajdonságaink) • Énmárka-térkép (Self-branding mindmap) • Web/blog/social praktikák (Hogyan legyen hiteles és sikeres weboldalad, blogoldalad és social jelenléted?) • Saját brand-moodboard • Önmarketing technikák • Pszichológiai hatásmechanizmusok • stb.

Érdekel? Még van pár hely!

Szóval miért fontos, hogy tudatosan építsd az énmárkádat?

Mert ez rólad egy benyomás, és mint ilyen, azt szeretnéd, ha pozitív és valóban olyan lenne, amilyennek szeretnéd, hogy lássanak téged. Az énmárka te magad vagy azzal, amilyen hatást gyakorolsz másokra, illetve ahogyan a többiek gondolkodnak vagy amit mondanak rólad. Szóval az énmárkád valójában az önmarketinged, ahogyan "eladod" magad a külvilágnak, illetve ahogy ez alapján az emberek látnak látnak téged. Legyen hát ez minél megnyerőbb és önazonosabb, nem?

Az a lényeg, hogy a teljes kommunikációd következetes legyen és összhangban legyen az önismereti folyamatokkal. Így lesz az énmárkád erős, egyfajta betartott ígéret.

Apropó, rólad vajon mit mondanak, amikor kilépsz egy szobából?

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eletadobozonkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr5013804144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.